حاجی

سبکی برای پریدن...

حاجی

سبکی برای پریدن...

حاجی

"اگر گفتمانی در زمینه‌ی آسیب‌شناسی و چاره‌جویی مشکلات موجود در سبک و فرهنگ زندگی به‌وجود آید، ، حتماً درخشندگی ملت ایران در این زمینه نیز، چشم جهانیان را متوجه خود خواهد کرد.

فرهنگ زندگی متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را برای زندگی تعیین کنیم، سبک خاصی را به همراه می‌آورد."

رهبرم، سید علی حسینی خامنه ای

پیوندهای روزانه

شیعه در اسلام

جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۳۰ ب.ظ
مطالب مطروحه در جلسه اول:
14 آبان 1395

- معرفی کتاب:
نویسنده این کتاب، سید محمدحسین طباطبایی معروف به علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف و مفسر قرآن، شیعه و ایرانی است. علامه طباطبائى آن را در پاسخ به درخواست عده‌‏اى از دانشمندان غربى؛ مانند پرفسور مورگان امریکائى و عده‌‏اى از شاگردان علامه براى معرفى شیعه در مغرب زمین به زبان فارسى در حدود سال ۱۳۴۵ ش تألیف نمود. این کتاب که توسط سید حسین نصر به انگلیسی ترجمه شد، نخستین کتاب در سطح آکادمیک در مورد تشیع است که توسط یک نگارنده شیعه برای مخاطبین انگلیسی زبان نگاشته گردید. هدف حامیان این پروژه (دانشگاه کولگیت در نیویورک) ارائه دیدی آکادمیک از تشیع از دیدگاه خود تشیع بود.
این کتاب از کتب درسی حوزه‌های علمیه کشور در پایه دوم است.

- لزوم معرفی شیعه از زبان خود شیعه و نه از دیدگاه دیگر مذاهب.

- یادآوری غدیر:
120 هزار نفر در غدیرخم مخاطب خطبه حضرت رسول بودند و شاهد بودند که ایشان امیر المومنین علی(ع) را وصی و جانشین خود معرفی کردند. به نقل تاریخ، توقف در غریر 3 روز به طول انجامید و مردان مجدد با رسول الله بیعت نمودند و در چادری دیگر با علی(ع) به عنوان امیرالمومنین بیعت کردند. حتی زنان حاضر در حج الوداع نیز چنین بیعت نمودند که در طرفی از تشت آب دست خویش گذاردند و طرفی دیگر امیرالمومنین علی(ع).

- چرا غدیر فراموش شد؟
فاصله بین غدیر و شهادت پیامبر(ص)، حدود 70 روز بطول انجامید ولی باز فراموش شد. این واقعه چیزی شبیه اتفاقی بود که برای امت حضرت موسی افتاد. امتی که با 10 روز تاخیر بازگشت پیامبراشان از کوه طور به یکباره گوساله پرست شدند.(ماجرای یهودیان و امیرالمونین(ع))

- انشعابات مختلف شیعه در اسلام:
شیعه زیدیه، شیعه اسماعیلیه، نزاریه، مستعلیه، دروزیه، مقنعیه، دوازده امام و.....

- لزوم شناخت شیعه و انشعابات آن:
بر مبنای حق و باطل

- موضوع جلسه بعد:
چگونگی و تاریخ پیدایش شیعه





  • حاج مجید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">